Nyheder

Tissot-Boss: Jeg vil sælge fem millioner ure om året

Det schweiziske urmærke Tissot høster stor succes med at sælge ure i mellemklassen, hvor især PRX og Seastar 1000 sælges i bunkevis. Det mest sælgende Tissot er en overraskelse, og der skal sælges mange flere ure, siger Tissots øverste chef.

Der skal langes mange flere ure fra Tissot ud over disken hos en af de 11.000 forhandlere af det populære schweiziske urmærke, der er ejet af Swatch Group. Det fortæller Tissots CEO Sylvain Dolla i et interview med Europastar.com.

På den seneste opgørelse over de 20 mest sælgende schweiziske urmærker – se listen HER – ligger Tissot som nummer ti i 2023. Listen toppes af Rolex og Swatch Group-vennerne Omega og Longines ligger henholdsvis nummer to og syv. Står det til Dolla skal Tissot højere op i hakkeordenen.

“Jeg har sat et mål på fem millioner ure om året. Det er et antal, som vi aldrig tidligere har nået, men vi har et enormt potentiale alle steder,” siger Sylvain Dolla til Europastar.com.

PRX er et af Tissots mest succesfulde ure. Billede: Time & Crown.

Sylvain Dolla forklarer, at han anser Indien som et stort vækstmarked for ure og for Tissots ure, de typisk placerer sig i mellemklassen. Også Mexico, Australien og Storbritannien er markeder, der kan købe flere Tissot ure, siger han. Især sportssponsorater skal drive Tissot-salget. F.eks. sponsorerer Tissot Tour de France.

“Sport er en fantastisk kanal og noget vi fokuserer på hele året uanset om det er NBA, cykling eller rugby,” fortæller Dolla.

De bedst sælgende ure i 2024 er PRX, det nye Seastar 1000 og måske overraskende digitaluret T-Touch. Men ganske overraskende for mange er det nok, at Tissots største succes er et klassisk udseende ur.

“Alle taler om PRX, men vores bedst sælgende ur i år er faktisk det klassiske Le Locle. I Schweiz er det T-Touch, der sælger bedst, mens Bellissima klarer sig godt i Asien,” siger Sylvain Dolla til Europastar.com.

Det klassiske dress ur Le Locle er Tissots mest sælgende ur. Billede: Tissot.
På hjemmebanen i Schweiz er det soldrevne T-Touch connected ur det bedst sælgende. Billede: Tissot.

2026 modellerne er allerede godkendt

2024 har blandt andet budt på successen med det nye Seastar 1000 40 mm automatik ur. Billede: Time & Crown.

Men hvad kan man så forvente af fremtiden, nu hvor Tissots succes er en blandet landhandel på digitalure, dykkerure, dress ure og integreret lænke ure?

“Vi fulgte vores intuition med PRX og 40 mm automatik Seastar. Jeg har lige været i Le Locle (byen i Schweiz, hvor Tissots hovedkvarter er placeret, red.), hvor jeg har godkendt alle de nye ure, der kommer i 2026,” siger Dolla til mediet. Han lukker dog ikke op for nyheder vedrørende 2025 eller hvilke ure vi kan forvente i 2026.

I interviewet med Europastar.com fortæller CEOen blandt andet også, at Tissot tror meget på soldrevne ure og også investerer massivt i denne teknologi, samt at det traditionelle stærke kinesiske marked er på vej ned.

Se også

Back to top button

Adblock Detected

Hej. Time & Crown er gratis, men vi vil gerne tjene lidt på annoncer, så slå gerne Ad Blocker fra. Tak!