Nyheder

Rolex mister Formel 1 aftale til TAG Heuer efter 11 års tæt samarbejde

LVMH tager en kæmpe skalp ved at skubbe Rolex ud som hovedsponsor af Formel 1 efter 11 års samarbejde. Fra 2025 prydes Formel 1 formentlig af TAG Heuer i stedet for kronen.

Når 2025-sæsonen af Formel 1 drøner afsted er kronen en saga blot. Rolex har nemlig mistet sig 11 år lange sponsorat af Formel 1. Det overtages af LVMH, der producerer alt fra champagne over smykker og til ure. LVMH ejer blandt andet TAG Heuer, der har en lang historie med motorsport, og det forventes, at TAG Heuer bliver urbrandet, som vil pryde Formel 1.

Når den nye sæson af Formel 1 starter er Rolex kronen erstattet med TAG Heuer logoet. Billede: TAG Heuer.

“LVMG og Formel 1 er to globale spillere, som begge konsekvent udvider grænserne for kreativitet og innovation. Det er værdifuldt for Liberty Media (ejeren af Formel 1, red.), og det vil få stor betydning. Vi glædede os over at samarbejde med LVMH under sidste års Grand Prix i Las Vegas. […] Muligheden for at udvide vores kommercielle samarbejde er et billede på din vision, som vi har hos Formel 1, fordi vi hele tiden vil udvide vores platform,” det udtaler CEO for Liberty Media Greg Maffei ifølge WatchPro.com.

Billede: Rolex.

Rolex har årelange bånd til det berømte racerløb. Siden 2013 som hovedsponsor, men båndende blev knyttet helt tilbage i 1968, hvor man sponsorerede Sir Jackie Stewart, der er trefoldig verdensmester i Formel 1. Han vandt hele 27 ud af 99 Formel 1 løb, som han deltog i.

“Jeg tror, jeg altid stræber efter at blive en mester i, hvad jeg gør – og det er fortsat en udfordring. Når jeg kigger på mit Rolex, ser jeg det for mig,” har Sir Jackie Stewart udtalt til Rolex’ hjemmeside.

Det er dermed cirka 70 års samarbejde mellem Rolex og Formel 1, der formentlig er slut i 2025.

Rolex udsendte i 2024 dette stærkt limiterede Daytona i samarbejde med Le Mans. Billede: Rolex.

Stor glæde hos LVMH

LVMH Watches CEO Frédéric Arnault er ikke overraskende glad for det nye samarbejde. Billede: Wiki Commons/Sedentaire / pressefoto.

“Over de senere år er Formel 1 virkelig blevet et af de mest eftertragtede sportsgrene i verden. Det er en levende disciplin, der afspejler et sæt værdier, der er meget vigtige for os, såsom innovation, holdånd og præstation. […] Vi er kun i begyndelsen af ​​dette partnerskab, men de sæsoner, der venter os, bliver ekstraordinære,” udtaler Frédéric Arnault CEO for LVMH Watches ifølge WatchPro.com.

Ifølge Forbes menes Formel 1 at modtage over en milliard kroner over en årrække for sponsoratet indgået med LVMH. Rolex formodes at betale cirka 350 millioner kroner per sæson.

Back to top button

Adblock Detected

Hej. Time & Crown er gratis, men vi vil gerne tjene lidt på annoncer, så slå gerne Ad Blocker fra. Tak!