Artikler

Det kritiserede urfirma Ditur skyder med skarpt efter urmager

Efter voldsomt kritik af markedsføringen og kvaliteten af urmærker som “Dissing”, “Studsgaard” og “Lugano” afviser Ditur nu kritikken som forfejlet i en pressemeddelelse.

Urfirmaet Ditur, der blandt andet et kendt fra DR-programmet Løvens Hule, svarer nu tilbage på de seneste dages kritik i blandt andet Jyllands-Posten og Time & Crown. Kritikken går overordnet på, at Diturs egne urmærker “Dissing”, “Lugano” og “Studsgaard” er af lav kvalitet og er ure, som Ditur køber billigt i Kina og rebrander. Ditur mødes også af kritik for at markedsføre urene med tilnærmelsesvist vildledende beskrivelser i forhold til oprindelse, designoprindelse og kvalitet.

Screendump fra Ditur.dks hjemmeside.

Diturs ejere, tvillingerne Mikkel og Kasper Dissing, afviser nu i en pressemeddelelse på Diturs hjemmeside kritikken. Mest direkte kritiserer Ditur urmageren Poul Halse, der i Jyllands-Postens artikel udtaler sig om et af Diturs ure.

“Det er noget rigtig billigt kineserværk. Det koster ikke meget at lave, og problemet er, at man ikke kan åbne det og reparere det,” udtaler Poul Halse sig om Diturs “Lugano”-ur.

Dette falder Dissing-tvillingerne for brystet. Der er tale om et subjektivt ønske fra Poul Halse om at kritisere Ditur.

“Når Poul Halse omtaler vores ure som “billigt skrammel,” er det derfor ikke en objektiv vurdering, men en subjektiv holdning – en holdning, der måske i højere grad bunder i den forandring, som Ditur har været med til at skabe i urbranchen. Poul Halse levede selv af at sælge ure, som i flere tilfælde var produceret i Kina,” udtaler Ditur sig i pressemeddelelsen.

PR-foto.

Kritikken om kvaliteten af Diturs egne ure er også forfejlet ligesom at urene ikke markedsføres som værende schweiziske skriver tvillingerne.

“Vi tilbyder prisvenlige ure i god kvalitet til en bred målgruppe, og det kan naturligvis skabe modstand fra dem, der har været en del af en mere traditionel urbranche.”

“Af medier er Ditur anklaget for at markedsføre deres egne brands som værende schweizisk kvalitet. Det er faktuelt forkert og ganske simpelt ikke rigtigt. Ditur har ikke markedsført egne produkter som værende schweizisk kvalitet, men der har eksisteret en produkttekst, hvor der stod, at designet på et fåtal af egne ure var inspireret af en lille by i det sydlige Schweiz,” lyder det.

Dissing diver. PR-foto.

“Vi er stolte af det, vi har opnået, og vi står på mål for vores produkter. Ditur er skabt på ærlighed, hårdt arbejde og en passion for ure. Vi lytter gerne til konstruktiv kritik, men vi accepterer ikke, at vi bliver hængt ud på baggrund af useriøse påstande, udeladte nuancer og gamle debatindlæg,” afslutter Ditur sin pressemeddelelse.

Back to top button

Adblock Detected

Hej. Time & Crown er gratis, men vi vil gerne tjene lidt på annoncer, så slå gerne Ad Blocker fra. Tak!